Wat betekent het voor kinderen om zichzelf te zijn met het eigen verhaal en eigen cultuur? Krijgen alle verhalen evenveel bestaansrecht? Welke rol spelen volwassenen hierbij? En hoe faciliteert de context dit alles? Educatieve professionals worden in hun pedagogisch handelen gestuurd door hun perspectief op de wereld. We onderzoeken in hoeverre iemand zijn referentiekader verandert, verruimt, verdiept door zijn eigen cultureel verhaal te (ver)kennen en we bekijken of een tolerant en ruimdenkend wereldbeeld gevoed kan worden via verbeelding en kunst. We gaan op zoek naar welke rol de organisatie hierin speelt en hoe deze de professional kan ondersteunen in het creƫren van een diversattude, een positieve kijk op diversiteit.
Tijdstip:
- Deel 1: maandag 20/05/2019 van 9u tot 12u
- Deel 2: woensdag 22/05/2019 van 9u tot 12u
Locatie: Laarbeeklaan 121 1090 Jette
Prijs: Deel 1 + Deel 2: 100 euro